Home

Welkom op de site van 

THE POWER OF TRIPLE E's


Experience


Expertise


Efficiency

David H. Maister introduceerde in zijn boek: Managing the professional service firm het concept van de 3 E's; de bouwstenen voor een dienstverlenende organisatie.


En in alle bescheidenheid, denk ik dat dit ook het aanbod beschrijft, dat ik  mijn klanten te bieden heb op het gebied van dienstenmarketing en onderwijs.


Experience:

40+ jaar ervaring in  Marketing bij diverse dienstverlenende organisaties.

15+ jaar ervaring met het lesgeven in verschillende commerciele vakken bij diverse HBO instellingen.


Expertise:


Master of Marketing als afsluiting van diverse studies en opleidingen in het commerciele domein.


 Efficiency:


Zelfstandig ondernemer zonder grote overheads en vertragende bureaucratie.

Onafhankelijk en to-the-point


Kernachtiger dan dit , kan ik mijn propositie niet omschrijven. 

Bel of mail voor een kennismakingsgesprek.

De kostprijs van een vriendelijk woord.


 Er is tegenwoordig geen onderneming te bedenken, die geen diensten verleent aan zijn klanten.

En waar de klassieke "P"s steeds meer op elkaar gaan lijken, wordt de kwaliteit van die dienstverlening vaak bepalend voor het commerciele succes.

Onderzoek wijst elke keer uit, dat groei vanuit een bestaande klantenbase goedkoper en duurzamer is dan het alleen focussen op nieuwe klanten. Lifetime value, share of wallet, aanbeveling en ambassadeursschap zijn  sleutelwoorden


Tevreden en loyale klanten worden bepalend voor de continuiteit van een organisatie,

 

Hoe maak je dat duidelijk naar je medewerkers.

Wel, medewerkers zijn net mensen. 

Maak ze bewust wat hun rol kan zijn in het proces om van prospects ambassadeurs te maken, betrek ze hierbij en geef de middelen om datgene te kunnen doen wat ze nodig achten.


En meer dan eens is dat een welwillend oor en een vriendelijk woord.





 1 - daags seminar Klantgerichtheid

Leren door inzicht:

Uw medewerkers zijn zelf ook klant bij diverse instellingen en bedrijven. Door ze te laten reflecteren op hun eigen positieve en negatieve klant ervaringen , die onderling te delen en ze tenslotte in een theoretisch kader te plaatsen, ontwikkel en veranker je een bewuste klantgerichte attitude.


Werknemers, die in staat zijn te verwachtingen van de klant te managen en daarmee mede bepalend zijn voor het succes van de onderneming. 


Het dagprogramma ziet er als volgt uit: 


 Welkom 

introduktie & kennismaking 


Wat is Kwaliteit ?

Theorie

Oefening in groepen:  Ervaringen met goede/ slechte kwaliteit

Terugkoppeling en bevindingen 


 

Wat is dan kwaliteit in diensten?

 Oefening in groepen:  Ervaringen met goede/ slechte dienstverlening

Terugkoppeling en bevindingen 

Theorie

Eigen bevindingen in een theoretisch kader plaatsen

 


Aansprekende  voorbeelden van excellente dienstverlening.

  

Theoretisch kader: 

Loyaltyladder

NPS

ServQual model

Klantenverwachtingen

 

 Actiepunten:

Wat zou je doen als jij de baas was?

 

Memo naar jezelf:

Wat ga ik vanaf morgen anders doen?

 

Evaluatie & afsluiting



Wat kan ik verder nog voor u betekenen?

Interim opdrachten op het gebied van 

( Marketing) Communicatie.


Tijdelijke docent vervanging in het commerciele domein


Sparring sessies inzake de samenwerking met Uw communicatiebureau.

Voordat U overhaaste beslissingen neemt; lees eerst de nog immer actuele 

10 trusted ways van Jeremy Bullmore